July 14, 2024

Valley Post

Read Latest News on Sports, Business, Entertainment, Blogs and Opinions from leading columnists.

Putin’s response: Russia bans 81 European media outlets – i.e. 4 Greek media outlets “cut off”

Putin’s response: Russia bans 81 European media outlets – i.e. 4 Greek media outlets “cut off”

The Kremlin blocked access within Russia to 81 European media outlets, including four Greek media outlets.

This move by Russia comes in response to the ban imposed by the European Union on four state-funded media outlets.

The list of banned media includes, in addition to ert, the French news agency AFP, the German news agencies Der Spiegel and FAZ, and the Italian and Spanish public broadcasters Rai and RTVE.

The rest of the Greek media banned by Vladimir Putin are skai.gr, Megatv.com and protothema.gr. The Kremlin also blocked Cypriot media outlets, such as the English-language Cypriot Times, POLITIS, and the website of the English-language Cyprus Mail.

“If the restrictions imposed on Russian media are lifted, the Russian side will also reconsider its decision regarding the aforementioned media,” the ministry said in the statement announcing the decision.

Last month, The European Union has banned four advertising networks Linked to the Kremlin, including the Voice of Europe, the RIA news agency, and the newspapers Izvestia and Rossiyskaya Gazeta.

The European Council said in a statement issued on May 17 that the four blacklisted networks were blocked because they were “under the permanent direct or indirect control” of Russia and had contributed “decisively” to strengthening support for its illegal invasion of Ukraine.

All European media blocked by Russia in detail

Austria

1. ORF Broadcasting Corporation (orf.at);

2. Austria Media Holding Company (oe24.at);

Belgium

3. Le Fif magazine (levif.be);

4. Mawhibah Magazine (knack.be);

Bulgaria

5. Mediapool news and information website (Mediapool.bg);

See also  François Hollande: "Putin is not crazy, but radically rational"

6. 24 Hour Newspaper (24chasa.bg);

Hungary

7. 444.hu information website;

Germany

8. Der Spiegel magazine (spiegel.de);

9. Die Zeit newspaper (zeit.de);

10. Frankfurter Allgemeine Zeitung (faz.net);

Hellas

11. Hellenic Broadcasting Corporation EPT (ert.gr, ertnews.gr);

12. Sky Media Holding (skai.gr);

13. Mega TV Channel (Megatv.com);

14. Protothema newspaper (protothema.gr);

Denmark

15. Berlinske daily newspaper (berlingske.dk);

16- Information newspaper (information.dk);

Ireland

17. RTE (rte.ie);

18. The Irish Times (irishtimes.com);

19. The Irish Independent (independent.ie);

Spain

20. El Mundo newspaper (elmundo.es);

21. El Pais newspaper (elpais.com);

22. EFE News Agency (efe.com)

23. Spanish Radio and Television Corporation (rtve.es);

Italy

24. LA7 TV channel (la7.it);

25. La Stampa newspaper (lastampa.it);

26. La Repubblica newspaper (repubblica.it);

27. RAI (rai.it, rainews.it);

Cyprus

28. Politis newspaper (politics.com.cy);

29. Cyprus Times information website (cyprustimes.com);

30. Cyprus Mail (cyprus-mail.com);

Latvia

31. Latvian Television Latvian Radio 4 (lsm.lv);

32. Internet portal apollo.lv;

33. Internet TV channel tvnet.lv;

34. Diena daily newspaper (diena.lv);

Lithuania

35. LRT Internet Portal (lrt.lt);

36. Internet portal 15min.lt (15min.lt);

37. Internet portal lrytas.lt (lrytas.lt);

Malta

38. Malta TVMstate (tvmnews.mt);

39. Times of Malta (timesofmalta.com);

40. Malta Independent (independent.com.mt);

41. Malta Today (maltatoday.com.mt);

Holland

42. Nos Radio and Television Company (nos.nl);

43. NRC Newspaper (nrc.nl);

44. Algemeen Dagblad newspaper (ad.nl);

Poland

45. Belsat Channel (belsat.eu, belsat.pl);

46. ​​​​Nowaja Polsza magazine (novayapolsha.eu, novayapolsha.com novayapolsha.pl);

Portugal

47. RTP International Television Channel (rtp.pt);

48. Publico newspaper (publico.pt);

49. Expresso newspaper (expresso.pt);

50. Observatory News and Analysis Project (observador.pt);

Romania

51. Pro TV International Channel (satellite Eutelsat 16A -16 EST and Astra 5B – 31.5 EST; websites: stirileprotv.ro, protv.ro);

See also  Attack in Paris - Macron: The Kurds are the target of a heinous attack

52. Digi24 TV channel (satellite Eutelsat 16A – 16EST; website: digi24.ro);

53. B1TV TV channel (satellite “Astra 5B – 31.5 EST”; b1tv.ro website);

Slovakia

54. SME newspaper (sme.sk);

55. Dennik N online publications (dennikn.sk);

Slovenia

56. Nova24 online publication (Nova24.si, Nova24tv.si);

57. Demokracia online bulletin (Demokracia.si, Demokracia.eu);

Finland

58. Ilta Sanomat newspaper (is.fi);

59. Iltalehti newspaper (iltalehti.fi);

60. Helsingin Sanomat newspaper (hs.fi);

61. Television and radio company Yleisradio (yle.fi);

France

62. LCI TV channel (tf1info.fr);

63. Le Monde newspaper (lemonde.fr);

64. La Croix newspaper (la-croix.com);

65. Liberation newspaper (liberation.fr);

66. L’Express magazine (lexpress.fr);

67. Radio France Broadcasting Company (radiofrance.fr);

68. Agence France-Presse (afp.com, afpforum.com);

69. C News TV (cnews.fr);

70. Arte Television Company (arte.tv);

Czech Republic

71. Ceska Television channel (ceskatelevize.cz);

72. Internet portal Seznam Zpravy (seznamzpravy.cz);

Sweden

73. SVT Television and Radio Company (svt.se);

74. Swedish Broadcasting Radio Company (sverigesradio.se);

Estonia

75. Propastop.org online information portal;

76. ERR National Broadcasting Corporation (err.ee);

77. Delphi Media Resource (delfi.ee);

European media

78. Agency Europe (agenceurope.eu);

79. Politico (www.politico.eu, www.politico.com);

80. Svoboda space package;

81. Euobserver Internet Publications (Euobserver.com).

With information from Euronews, ERT